Monday, November 7, 2022

Jauh di sudut hati...

Aku masih terus memujuk hati, muhasabah diri dan cuba utk menerima ketentuan dariNya dgn lapang dada. Perkara yg telahpun berlaku takkan dapat diulang semula, kalaulah peluang itu ada, pasti aku akan cuba betulkan semua kepincangan dulu..

Utk menelan hakikat bukanlah semudah dan seindah yang disangkakan..



Apapun, kuncinya hanyalah kita perlu kembali semula kepadaNya.. ya, Dialah yg mengaturkan perjalanan hidup setiap makhluknya, Dia yg maha bijaksana menentukan takdir hidup hambanya.. Dari Dia kita datang, kepadaNya kita kembali..

Moga ada hikmah yg Allah hantar bagi setiap cabaran dan ujian yg aku jalani ini, baik buruk susah dan senang dr awal dipinjamkan nyawaku ini, sehinggalah ke usia menjelang senja ini... 

Tuhan, kadangkala sebak dan pilu di dada ini dgn apa semua yg telah terjadi... aku hampir kehilangan keyakinanku padaMu.. aku hampir tersungkur tertewas dgn jentikan yg kuhadapi. tuhan, berikanlah aku kekuatan utk hadapi dan teruskan perjalanan kisah hidupku ini, sebagai seorang hambamu, sebagai seorang anak, sebagai seorg isteri dan ibu, serta sebagai seorg guru dan pentadbir. Berikanlah aku ketabahan dan semangat untuk teruskan langkahku selagi jasadku masih bernyawa.

Aku tahu aku yakin, rahmatMu akan sentiasa memayungi.. aku mohon, janganlah kau jauhkan aku dari taliMu, sesungguhnya Engkau maha pengasih lagi maha penyayang. 

Ampunkan aku dan dosa2ku.. hanya kepadamu aku berserah, aku mengadu dan aku berharap. Kerana betapa strungglenya aku utk menelan pahit getir yg tertulis, betapa sakitnya utk menerima kenyataan dan betapa lemahnya aku ... hanya Engkau yg tahu...


No comments:

Post a Comment