Monday, September 5, 2022

NYAWAKU...


 Merekalah kekuatanku, merekalah memotivasikan aku di saat aku tersungkur dan di saat hancurnya pengharapanku.

Mereka ini membuatkan aku mengatur langkah, biarpun tika itu aku menapak di atas bara.. Kerna mereka aku gagahkan hati dan diri, mengharung kepayahan sendirian, menyimpan kedukaan dan menyorokkan tangisan di dalam hati. Kupamerkan senyuman demi membahagiakan orang lain. 

Apa yg aku tahu, aku ingin mereka kuat. dan tk mahu mereka lemah dan kalah sekiranya melihat aku lemah. Aku mahu mempimpin dan memacu mereka walau ketika itu aku sendiri teraba dan merangkak mencari kekuatan.



Merekalah nyawaku, kekuatanku anuagerah dari-Nya. Amanah yang aku cuba tunaikan menjaga dan membesarkan mereka biar dengan sebelah tangan dan sebelah kaki yang sering terikat dan terpasung. Aku korban hati dan perasaan ini demi nyawaku... Tanpa mereka aku tidak sekuat kini. Tanpa mereka aku tidak berada di sini hari ini... 

Aku singkirkan satu persatu daki-daki perit yang menyelubungi hidupku, aku cari arah tujuku berpaksi kepada Ilahi. Aku mengumpulkan semua kepayahan dan sakitku, untuk aku bangun demi diri ini dan mereka nyawaku...



Doa dan restuku akan sentiasa bersama dan mengiringi langkah mereka. Hanya itu yg termampu aku beri kerana aku tidak punya harta untuk mengembirakan mereka. Aku hanya ada hati yg lara... aku yang tidak punya apa-apa,. 

Aku hanya ada mereka!.Itulah hartaku dunia dan akhirat kerana darah kami adalah satu malah kami pernah berkongsi  irama dengup jantumg yang sama.. Terima kasih Allah kerana kurniakan mereka kepadaku!.


No comments:

Post a Comment