Tuesday, August 16, 2022

Tak mungkin lagi....


Tk mungkin lagi aku hamparkan  tentang kepecayaan ini

Tentang rasa ini

Tentang harapan ini dan tentang ikatan ini

Biarlah aku simpankan sebahagiannya

Cukuplah seadanya yg termampu kuberikan kini 

Setelah dulu kuserahkan semuanya

Setelah kelmarin kau adalah jiwaku

Namun kini tak mungkin lagi sama rasa ini

Kerna aku tk ingin terluka dan terus dilukai

Tak mungkin lagi aku titipkan sayang dan rindu sepenuh kalbu

Biarlah aku luputkan rasa itu

Jika itu yg sekadar aku termampu

Kerna aku telah serik rasa tertipu

Biarlah sekadar rasa yang ada dan yg termampu untukku pegang

Biarlah sekadar sisa-sisa seadanya

Tak mungkin lagi kugantung harap

Tak mungkin lagi aku berharap

Dan jangan berharap

Andai takdirku untuk melepaskan

Andai takdirku untuk meninggalkan

Malah aku bersedia ditinggalkan dan meninggalkan...

Tak mungkin lagi rasa ini sama seperti hari itu

Tak mungkin lagi jiwa ini tenang seperti dahulu

Segalanya telah tidak memungkinkan..

Kerana aku tahu, hatimu pun jua begitu...


14 ogos 2022

1.07 tengah hari




No comments:

Post a Comment