Tuesday, August 2, 2022

UNTUK KESEKIAN KALINYA...bicara HATIku...

Aku masih tak dapat bohongi hati...

aku rasa sangata-sangat rapuh perasaaan ini...harapan ini bagai tiada lagi...aku tak kuat, luaran aku nampak gagah namun dalaman aku rapuh tiada yang tahu...

setelah apa yang berlaku dan setelah apa yg aku lalui....jujur....setiap masa adalah satu siksaan. setiap ketika adalah satu deraan jiwa...

sehingga satu saat hati ini berkata.... aku harus pergi....!

aku tak perlu bohong hati lagi...aku harus pergi....aku perlu lupakan dan tinggalkan semuanya...aku ingin buang segala yg membelenggu jiwa... segala resah dan gelisah di hati...aku mahu lari setelah tak mampu laggi memujuk hati...sungguh, hati aku dah mati??aku tak ingin lagi ada kaitan dengannya... aku ingin pergi! lepaskan aku pergi!...

kerana hidup bersama bayangan yang mendera sangat menyakitkan!...kerana aku tahu...hati ada satu, perasaan ada banyak...hancur satu hati ini, akan hilang semua perasaan....bukan mudah untuk dikembalikan semula semua perasaan yg telah pergi untuk kembali dalam satu hati...

kerana hati itu milik kita tapi..

perasaan itu milik DIA...

DIAlah yg berrkuasa menentukan dan membolakbalikkan hati dan perasaan manusia... entah sampai bila aku harus memendam rasa...memujuk hati..lupakan semua...


belayar dilautan yang tiada bertepian umpama hilang arah tujuan....Hanya kepada Allah aku berserah, kepadanya aku mengadu dan memohon ketabahan atas ujian ini....

No comments:

Post a Comment