Sunday, March 13, 2022

BIARLAH AKU DALAM KEBERKATAN-NYA...

BIARLAH AKU TUA DLM KEBERKATAN-NYA..


Kusadari keanjalan tubuhku tidak lg seperti dulu

Wajah sudah mulai bergaris halus di  mata dan pipi

Rambut putih penuh melingkari kepala

Bentuk tubuh tidak sepadat org muda

Gaya pakai tidak sepersis ank muda

Rias wajah dan pakai jarang sekali ikuti trend terkini

Rupanya semua itu pengaruhi mata lelaki

Jenu yg tua dijeling yg muda

Ingin pucuk muda, pucuk tua dilupa

Nafsu lelaki tk kira tua muda sama sahaja 

Tak pernah surut nafsu mereka

Terutama nafsu terhadap wanita


Aku tahu aku makin tua 

tapi aku punya hati punya rasa

Aku juga punya hak utk bahagia

Biarlah usiaku semakin besar angka

Adalkan jgn hatiku sentiasa muda dan tidak mati dari mengingati-Nya.. 

Dia yg beri aku rezeki kehidupan dr muda hingga ke tua

Dia yg atur perjalanan hidupku dari kecil hingga sekarang

Moga berkat umurku dlm keredoann-Nya




Okidputeh azim
13 Mac 2022



No comments:

Post a Comment