Tuesday, February 22, 2022

ABANG KATA............AKU KATA........


Abg kata ...

dia nk perlahan-lahan berubah

Aku kata ....

Nak berubah kerana apa?

Abg kata ...kerana Allah

Aku kata... baik, kita tengok nanti

Abg kata......Tk ada dah lagi skendel-skendel

Aku kata...Kita tunggu

Abg kata....Percayalah pada abang

Aku kata ....Berapa lama boleh percaya?

Abang kata.....Bantu dan bimbing abg

Aku kata...Tingglkanlah kawan yg ajak kpd keburukan

Abg kata....Tak mudah

Aku kata....Syurga mahal harganya.. siapa yg tolong abg nanti di SANA? Kawan2 tu ke? 

Abang kata....bagilah masa

Aku kata.... MATI ITU TK KIRA MASA..

Fikir2 kanlah




SETAHUN BERLALU...


Setahun  telah berlalu...

Setahun sudah migrasiku 

dari sana ke sini dan ke

Sana ke mari

Namun aku masih mengintai dan mencari

Juntaian ranting, akar atau dahan buatku berpaut

Memcari tapak kekuatan untuk memgampu langkah ini

Agar aku kuat berdiri 

Menghadap ntah apa lagi

Hari-hari yg bakal ku telusuri...


Kuat , tabah dan redolah hati...

Biar di hadapanku masih kabur

Rencana Dia yang aku akur

Moga lurus langkah yg ku atur


Mukin ini sesuatu yg tak ku gemari

Sesuatu yg tak ku ingini

 tapi mukin itulah yg terbaik dari Ilahi utk diri ini😭













No comments:

Post a Comment