Wednesday, August 8, 2012

Allah pilih kamu lagii....

Adik,terkedu aku mendengar luahan hatimu...sungguh, meruntun hati ini mendengar ceritamu, jika boleh ingin ku membantu mu merungkaikan masalah itu.Adik,aku mengerti semua keperitan yang kau lalui..Berbagai onak dan duri telah kau tempuhi...namun seolahnya masih jauh untukmu menjengah keindahan pelangi. Adik, aku mohon kau tabahkan hati dengan kesabaran, malah aku tahu, memang selama ini kau adalah insan yang kuat. sesungguhnya, aku percaya yang Allah itu maha mengetahui dan maha mengasihani. Allah tahu bahawa, apa yang menimpamu adalah sesuatu yang mampu untuk kau tanggung dan lalui. Adik..sesungguhnya, Allah telah memilih mu untuk menerima ujian ini, malahan mengujimu dalam bulan yang barakah Ramadhan ini. Anggaplah segala kepayahan dan sengsaraan yang kau alami ini merupakan dugaan dan cubaan dariNya untuk memberikan kau sesuatu yang tidak kita lihat. Sesungguhnya, ujian tuhan itu petanda Dia menyayangi kita dan inginkan kita terus dekat padaNya...
Adik..Ujian yang kau terima ini akan memberimu rahmat dan pengampunanNya,...mudah2an..kerna ujian dalam bulan ini akan memberimu beribu kali ganda pahala andainya kita redha dan sabar mengharunginya. Sesungguhnya engkau yang terpilih oleh Nya untuk Dia terus mendengar rayuan dan permintaanmu tanpa jemu.
Adik,aku tahu airmata mu sudah hampir kering,dengan dugaan yang bersilih ganti. sesungguhnya, aku mengaku bahawa, andai aku di tempatmu,aku tentu tidak berdaya untuk menanggung atau mengharunginya..
Percayalah adikku..dengan ketabahan dan kesabaranmu...mudah2 mudahan Allah akan mendengar permintaanmu, malah suatu hari nati pasti semuanya akan ada penyelesaian dan segala yang benar akan terserlah.Amiinn...

No comments:

Post a Comment