Friday, April 20, 2012

feeling

Huh..hari ini macam-macam  rasa ada dalam dada ini.bak kata Astro..macam-macam ada!. Ya,aku rasa sedih, hina macam orang terbuang, rasa marah, geram, benci umpama bermusuh, aku rasa bengang, menyampah, meluat dan rasa nak mejerit, nak menangis, nak memaki pon ada.
Mengapa aku berperasaan seumpama tak terkawal ni?.. jika lihat pada teori keperluan ..sudah tentu ada antara 1 kehendak diri kita yang tidak kesampaian atau tidak diperoleh! kesian bukan? Tapi sebagai hamba yang menyedari takdir tuhan, apalah yang dapat kita lakukan selain pasrah sahaja.. Biarlah redha degan ketentuan dan sedikit dugaan yang di beri ini, agar suatu hari nanti aku beroleh keredhaanNya. Kalaulah ikutkaan nfsu amarah, sudah tentu aku bertindak di luar batasan, umpamakan wanita yang memegang talak,dan bila sedang marah, pasti akan terus jatuhkan talak-talak yang ada,waima jika 10 talak puan, dh tentu akan di gugurkannya sehingga 10 kali kan!mmm.tu pasal wanita tidak di beri hak sedemikian.
Begitulah umpamanya feeling aku saat ini. Namun aku percaya,sehabis sahaja aku nokhtakan coretan ini, maka akan sejuklah perasaan ini kelak.

No comments:

Post a Comment