Saturday, January 6, 2018

AKU TERLUKA KAU DILUKA

A- aku terluka
     mawar yang ditinggal pergi
     setelah tidak peroleh madu
     kumbang pun pergi

     aku terluka
     bagai pelabuhan
     sekadar persinggahan kapal-kapal

     aku terluka
     aku bukan sesiapa
     tak punya erti dlm hatimu

B- Kau diluka
     setelah nafsumu tersekat
     bagai lebah yang berlari
     mencari destinasi
     untuk melepas sepi
     meluah berahi

     engkau diluka
     pabila tiada lagi harapan
     lantas mencari alasan
     tingalkan mawar layu
     untuk mencari dunia baharu

     kau diluka
     setelah kehendakmu
     tiada terlunas
     madu kau harap
     sepah yang kau dapat
 
 
AKU, KEKASIH DAN KASANOVA

Aku masih gagal melupakan mimpi itu
ketika dalam pelukan  kasih sayang seorang kekasih
aku terlena dalam mimpi bahagia
erat dalam dakapan seorang kasanova

lenaku terganggu lalu terjaga
dingin tubuhku diselubungi sunyi
apa yang ada hanya setia seorang kasanova
yang terus mencumbui aku dengan rindu
ke manakah gerangan kekasihku dulu
mengapa dia pergi berlalu sepi
tinggalkan kasanova yang masih di sisi.

Kupejamkan mata ini
mengharap mimpi berulang lagi
kehadiran kekasih ku nanti
namun pabila terjaga
aku tidak ingin lagi bermimpi
kerna kekasihku dan kasanova itu
adalah orang yang sama
aku yang telah terpedaya

No comments:

Post a Comment