Monday, October 29, 2012

Teks pengacaraan Majlis Hari Anugerah Kecemerlangan

1. Diumumlan perarakan masuk pelajar-pelajar penerima anugerah kecemerlangan SKSS tahun ........ masuk mengambil tempat.Para hadirin dipersilakan bangun tanda memberi hormat. Majlis mengucapkan ribuan terima kasih
perahu payar layarnya merah
belayar menuju arah  utara
keris di pegang bersintukkan darah
adat pahlawan membela negara

sirih berlipat sirih pinang
Sirih dari Pulau Mutiara
Pemanis kata selamat datang
awal bismillah pembuka bicara

2. Assalamualaikum............dan selamat sejahtera.
#yang Berusaha ................................Penolong Pegawai Pelajaran Daerah mewakili PPD Hilir Perak
Yang dihormati pengerusi Persatuan ibu bapa dan guru ........................................
yang Berusaha Pn Fauziah....gb...Barisan penolong-penolong kanan , guru-guru dan ibubapa, murid-murid yang di raikan serta hadirin yang dihormati sekalian.

Bersyukur kita terhadap ilahi kerana dengan izinnya dapat kita berkumpul untuk menjayakan hari anugerah kecemerlangan nagi SKSS kali ke...........

3. Majlis merakamkan ribuan terima kasih kepada tuan-tuan dan puan-puan di atas kesudian menghadirkan diri bagi memeriahkan majlis yang tidak sepertinya.

4. Hadirin sekalian, bagi memberkati majlis kita pada hari ini, dipersilakan Ustaz......................................naik ke pentas bagi membacakan doa. di persilakan.

Terima kasih di ucapkan kepada ustaz.........................................di atas bacaan doa itu tadi.

5. Tanpa membuang masa, majlis diteruskan lagi dengan mempersilakan Yang Dipertua Persatuan Ibubapa dan Guru skss En..........................................untuk memberikan ucapannya.

Majlis megucapkan ribuan terima kasih kepada............................di atas ucapan beliau itu  tadi

6 Tuan-tuan dan puan2 sekalian,
Majlis diteruskan dengan mempersilakan tuan Hj Badry bin Nawawi selaku Guru besar SKSS untuk memberikan sepatah dua kata. dipersilakan.
majlis merakamkan ribuan terima kasih di atas ucapan Tn guru besar itu tadi.Semuga kita semua dapat menghayati dan memahami ucapan dan saranan beliau itu tadi demi kejayaan kita bersama.

7. Sekarang tibalah masa yang dinantikan iaitu untuk mendengar amanat yang akan disampaikan oleh Yang Berusaha En............................................selaku penolong pegawai pelajaran daerah hilir perak. Pihak majlis berterima kasih di atas kesudian Tuan untuk menghadiri majlis ini serta memberikan ucapannya.Harapan kami agar semua saranan dan cadangan beliau itu adalah demi kebaikan bersama.

8.hadirin sekalian, marilah kita memeriahkan lagi majlis ini dengan menyaksikan persembahan koir dari murid2 skss dengan tajuknya....................................................................

Bintang tujuh sinar berseri, bulan purnama datang menyapa
Ajaran guru hendaklah dicari, Mana yang dapat janganlah lupa.

Majlis diteruskan dengan penyampaian hadiah kecemerlangan bagi murid-murid Pra sekolah tahun 2012. Dengan yang demikian, dipersilakan PK1..............................mengiringi  YDP................................ untuk menyampaikan hadiah. dipersilakan.

penyampaian seterusnya.........................................

9. Hadirin sekalian, seterusnya kita akan berhibur bersama murid2 skss yang akan tampil membuat persembahan yang bertajuk.....................................................dipersilakan.

begitulah persembahan yang dapat kita saksikan...majlis mengucapkan terima kasih.

Acara seterusnya ialah kemuncak penyampaian hadiah untuk kategori .......................oleh itu dipersilakan Tn guru besar mengiringi Yg berbahagia penolong pegawai PPd Tn.................................................................untuk menyampaikan hadiah. di persilakan.

Rujuk lampiran senarai penerima hadiah.

Selain meraikan murid2 yang mencapai kecemerlangan dalam bidang kurikulum,pihak sekolah juga menghargai sumbangan murid dalam bidang kokurikulum.Dengan itu majlis mempersilakan murid berikut naik ke pentas bagi menerima hadiah. untuk kategori:

tokoh olahragawan;.........................................................
tokoh olahragawati:........................................................
Olahragawan harapan:...................................................
olahragawati harapan:.....................................................

kini tibalah masanya untuk kita mengumumkan tokoh pelajar bagi tahun 2012.
(baca biodata murid)

jika ada jarum yg patah, jangan disimpan di dalam peti,
jika ada silap n salah, jangan di simpan di dalam hati.

Kini tibalah masanya majlis melabuhkan tirainya, sebelum itu, saya ingin memohon kemaafan sekiranya ada tersilap kata dan bahasa sepanjang saya mengendalikan majlis ini. Sesungguhnya, yang baik itu dari Allah dan yang lemah itu dari diri aya sendiri. sekian terima kasih.




No comments:

Post a Comment