Wednesday, June 16, 2021

PENGALAMAN TERINDAH...TERIMA KASIH...



PENGALAMAN TERINDAH...TERIMA KASIH...

Syukur,dengan izin-Nya aku dapat merasai pengalaman yang terindah ini... sesuatu yang tidak diduga.Alhamdulillah, pasti yang terjadi adalah dengan izin-Nya dan perancangan Dia adalah yang terbaik
Merasai pengalaman ini banyak mengajar aku perbagai ilmu dan pendekatan dalam menyantuni insan lain terutama warga sekolahku. Merasainya di kala musim paandemik baru bermula, cabaran dan ujianya sungguh menduga. Syukur dengan bimbingan dan tunjuk ajar serta kerja sama semua pihak terutama guru besar Pn Sabariah, dapat kami lalui sama-sama pajit manis menguruskan pembukaan sekolah  penutupa, tatacara, SOP dan segalanya demi  anak bangsa  tugas dan tanggungjawab guru-guru.


Jujur, pada mulanya memang aku terkial-kial dan merasa tidak m,enang tangan dengan pelbagai isu dan perkara yang harus diselesaikan melibatkan pelajar dan keselamatan amnya. Perjalanan sekolah perlu nampak terurus dan terkawal. bukan mudah juga untukku yang baru pertama kali menguruskan bidang ini. Namun apa yang kusedari, rupanya semakin lama aku semakin sayang dan menyukai bidang tugas baharuku ini.biarpum sentiasa ada sahaja perkara/kerja dan isus yang harus diselesaikan atau diuruskan, namun aku gembira. Pengalaman menguruskan hal ehwal murid-murid ini menjadikan aku lebih peka dan perihatin kepada warga sekol,ahb demi keselesaan murid dan ibubapa.
Namun, ketentuan tuhan ada hikmahnya, hampir setahun aku belajar dan mendalamai bidang tugas baharu ku ini, aku terpaksa meninggalkan tugas ini dan mengabadikan semuanya sebagai kenangan dan guru yang terindah...
terima kassih kepada semua warga SKSL dan rakan-rakan yang banyak memberi tunjuk ajar n bantuan juga warga PPd Hilir perak amnya. Semoga kita akan berjodohan suatu hari nanti...

 

No comments:

Post a Comment