Thursday, January 2, 2020

SINGAPURA .... pertama dan terakhir ke kami ke sini?!... 27-28 DISEMBER 2019

Xcited juga nk masuk negara jiran yang katanya maju dan metropolitan sangatttt.  Kami pergilah 4 beranak sbb nk merasa g negara kaya.
trip aku g ni memg trip bajet la senang ckp. g cuma untuk singgah dan posing2 jer kt negara ni. huhuhu.. Banyak tempat persinggahan lain seperti masjid dan kawasan shoping area yang agak menarik. Tapi semua tempat singgah sekejap2 untuk posing jer.


Teruja wehh nampak bumi glpbe univesal tu berpusing@!... hahahaha

akhirnyaaa!.... bergambo jgk kami kt ikon universal ni


Pemaandangan waktu malam sebelum petunjukan cahaya bermula. Kami semua berkumpul d satu kawasan bangunan yang memang disediakan khas untuk pengunjung menyaksikan pertunjukan lampu. Tk tengok ni macam tk sah je kunjungam ke Singapore.
situasi semasa pertunjukan cahaya di tengah tasik.

nk gelak pon ada, kesian pon ada, inilah satu2nya pantai buatan yang ada dan nampak cantik di Singapore!..huhuhuu... jadilahhh untuk mat saleh merasa mandi pantai.


sempat gak snap gambo tukun singa tua dr dalam bas

Wahhh!... tgok sendiri depan mata!... macam tk percaya!... percayalah!..

baik tayamum jer dari amik wuduk ngan air pancut ni...kikikikii

rasanya aku tk hilang2 haus minum walau bergelen2...perut aku bocor kot!

Monumen qajib dan yg paling ditunggu utk berposing!... eviden wehh!

Rasanya mukin pertama dan terakhir kot  g sngapore ni... trip 24 jam..puas berposing, jimat duit sbb makan sekali jer...tkleh nk mkn sgt dm bas, kena marah klu driver nampak. lagipon, g malam, balik malam.. memang penat er... sehari semalam tk tido, lpas tu nk berjimba2?... buat2 seronok ler jugak walaupon letih ngantuk dan tk mandi...
kalau nk pergi, kena fikir cara lain lps ni.

No comments:

Post a Comment