Wednesday, January 25, 2017

Saat dan ketika yang tiba ini.....


Bismillahirrahmanirrahim...
Tanggal 29 Disember 2016, Ketika sedang menjalani  mesyuarat  kali pertama untuk sesi pembukaan sekoah 2017,guru besar Selabak memaklumkan aku bahawa aku perlu hadir ke Pej Pend Daerah  pada petang itu juga. Serentak dengan itu, emosi aku seakan terhenti dan mindaku gagal menganalisa apakah emosi yang aku alami ketika itu.
          Tidak mahu membuat pelbagai andaian, namun semua itu seolah dapat dibaca oleh rakan guru yang lain dan juga hati kecilku ini. Namun semuanya enggan kulayan sehinggalah tiba detik saat seperti yang dibicarakan oleh sekeping gambar di atas.
         Memikul tanggungjawab baru dalam dunia baru di sekoah baru, bersama rakan guru yang baru dan guru besar baru.......aku yang diumpama  "penyapu baru" sebenarnya masih terpinga dan seperti bermimpi. Membawa kaki dan getaran hati menuju ke destinasi baharu ke Sk Kg Baharu Sg Sumun, adalah saat yang tidak mungkin aku lupakan.... 
        Apa yang aku doakan dan harapkan agar ketentuan Dia ini yang menggerakkan hatiku, yang menentukan rezekiku dan perjaanan hidupku ini akan dipelihara dan dipermudahkan olehNya. Aku yakin, setiap ketentuanNya pasti ada hikmah yang tersembunyi. Mungkin kehadiran aku untuk kebaikan semua di sana ataupun segalanya yang berada di sana adalah untuk kebaikan diri aku sendiri. Aku hanya berharap agar restu dan doa dari kawan-kawan yang ikhlas, dari restu ibu dan keluarga, malah dari suami dan anak-anak akan membawa aku ke suatu dinia baru yang lebih bermakna, bukan sahaja untuk diriku sendiri malah untuk segalanya dalam lingkungan Skkb tersebut.
AAAmiinnnn...

No comments:

Post a Comment